Názov:

Tvorba podporných didaktických prostriedkov na komunikáciu písaním v primárnom vzdelávaní (projekt KEGA č. 013PU-4/2021)

 

Doba riešenia projektu:

2021 – 2023

 

Cieľ projektu:

Cieľom projektu je navrhnúť a pilotne overiť podporné didaktické prostriedky pre žiaka na komunikáciu písaním v 2. až 4. ročníku základnej školy. Podpornými didaktickými prostriedkami sa rozumie originálny súbor metód, stratégií a postupov, ktoré pri rešpektovaní kognitívnych a komunikačných dispozícií žiaka umožnia mu komunikovať písaním, písaným textom vyjadrovať vlastné myšlienky a tiež reflektovať svoju textotvornú činnosť. V projekte budú vytvorené sady pracovných listov pre žiakov a metodické listy pre učiteľov primárneho vzdelávania.

 

Riešiteľský kolektív:

doc. PaedDr. Martin Klimovič, PhD. (vedúci projektu), Mgr. Radoslav Rusňák, PhD. (zástupca vedúceho projektu), prof. PaedDr. Ľudmila Liptáková, CSc., prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., prof. PhDr. Ľudmila Belásová, PhD., Mgr. Dávid Dziak, PhD., Mgr. Iveta Čuchtová (doktorandka), Mgr. Lenka Jarušinská (doktorandka)

 

Medzinárodná spolupráca:

Katedra českého jazyka, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha (Česká republika)
Instytut Językoznawstwa, Uniwersytet Opolski, Opole (Poľsko)